lezilebovic je napisao/la:
^ Druga strana medalje je da je Gurdjieff hteo da naglasi da je besmisleno naturati znanje ovog tipa onima koji ga ne žele. Puko, beskorisno traćenje dragocene energije.
Nadovezujući se na ovu misao...
Richard Bach kaže da se nikoga ništa ne može naučiti. Jedino što učitelj može jest da podsjeti učenika na ono što već zna.
Prema tome, ne samo da nema smisla, nego je i praktički nemoguće naturati znanje bilo kome, čak i onome tko bi to želio. Čak i učenik koji želi da ga učitelj pouči mora SAM otkriti i prihvatiti spoznaju na koju mu učitelj ukazuje . To je kao u prodavaonici, hoćeš kupiti nešto slatko, sjetiš se da postoji med ali ne znaš gdje se nalaze tegle s medom ni kako izgledaju, pa te netko uputi, ali nitko ne može umjesto tebe kupiti i pojesti tvoj med i zasititi tvoju glad, ti to moraš sam.
To znači da mi već imamo svo znanje u sebi, (mi smo stalno u toj prodavaonici) tj. da imamo pristup svom mogućem znanju. Samo ne vidimo vrata koja vode do određene lekcije u beskonačno velikom udžbeniku .
Nemoguće je nikoga ništa naučiti. Ono što je moguće jest pokazati put do znanja, uputiti nekog da potraži vrata, podsjetiti nekog da mu to neko znanje upravo sada treba.
A znanje će svatko za sebe uzeti sam.
Ili neće.
Mnogi roditelji pogrešno svhate "posao" poučavanja djeteta u želji da ga pouče temeljnim znanjima kako bi dijete kasnije imalo određene rezultate, bilo uspješno...pa mu pokušavaju naturiti znanje, pokušavaju ga poučavati (i naravno, ubrati zasluge za znanje koje dijete ima). Time se postiže suprotan efekt od željenoga. Takvim pristupom se onemogućava da dijete nauči učiti. Zašto? Jer je to ograničavanje slobode. Nije dobro ni prerano prepustiti dijete djelovanju sila koje su prisutne u slobodi (svemiru) Ono što treba dijete uputiti jest kako će se jednog dana samo snalaziti u slobodi.
Kucaj pa će ti se i otvoriti.