winnetou je napisao/la:
Kako možemo znati da su IQ testovi mjerodavni pokazatelj nečije inteligencije? i sami psiholozi su podjeljeni kada su testovi u pitanju i velika su odstupanja u rezultatima kod jedne osobe, ovisno o puno faktora.
zapocetak - hvala na odgovoru koji razumijem!
Dakle ovdje govorimo o onoj opcoj definiciji inteligencije (ne socijalnoj, ne ljubavnoj.. nego onoj.. nazovimo ju "logicnom" ili "matematickom"..) ... i istina je da rezultati variraju (ako se ne varam radi se o +/- 20%)... kod pojedinaca ovisno o umoru, skoncentriranosti... itd... ali generalno velika vecina psihologa slaze se da moderni IQ testovi (oni mensini npr.) vrlo dobro aproksimiraju neciji IQ.
winnetou je napisao/la:
Što se obrazovanja i školskog sustava tiče, puno je pogrešaka u onome što nas uče, od postanka čovjeka i svemira pa do najnovije povijesti.
Pa postanak covjeka se uci (ako se ja dobro sjecam).. kroz par mogucih scenarija... nitko ti ne kaze sto se tocno dogodilo nego ti kazu par mogucih scenarija (od kojih je cak jedan da smo ostatak neke elijenske rase koja je ovuda prolazila)... barem je tako bilo dok sam ja isao u osnovnu prije kojih 10ak godina (mlad sam
a nastanak svemira se uci kao teorija big banga.. isto ne kazu: znamo tocno sto se dogodilo nego kazu - mislimo da je to bio big bang. ako se ne varam fizika to jos uvijek nije potpuno opovrgnula? teorija struna daje neke nove mogucnosti, ali je nazalost jos uvijek samo teorija.. jednako kao i big bang. (ispravite me ako grijesim sto je vrlo moguce)
winnetou je napisao/la:
Pogledaj samo tumačenje povijesti i nedavnog rata u Srbiji, Hrvatskoj ili u tri različite regije u Bosni. Ili opise događaja iz Drugog svijetskog rata u njemačkim ili francuskim udžbenicima.
nazalost ja jos uvijek nisam nacisto sto se dogodilo sa "domovinskim ratom" kako ga ovdje zovemo. Svi pricaju svoje price a ja neznam kome da vjerujem jer nitko nemoze biti objektivan u tome. Moje nekakvo totalno neprovjereno misljenje za koje se ne zalazem pretjerano je da je to sve bila lutrija tudjmana i milosevica koji su na tome zaradjivali...
winnetou je napisao/la:
A koliko samo učenja napamet i reproduciranja kao robot, nikako mi se ne čini da mi je to povećalo IQ. Većinu za mene bitnih inforamcija i znanja sam stekla izvan obrazovnog sustava, a o svom razočaranju fakultetom da i ne pričam, kao i cijelim obrazovnim sustavom.
da, moram priznat da neznam sto bih mislio o tome. Naime jedan fakultetski udzbenik psihologije koji sam citao (sad ga nemrem nac, neznam jel bioloska psihologija ili Psihologija pamcenja i ucenja) opisuje fotografsko pamcenje i ljude koji su ga imali najizrazenije... Svi odreda od njih su ko djeca bili prisiljavani bubati pjesmice napamet i razne pizdarije. Razvili su ogromnu memoriju, koja im zapravo ne sluzi nicemu jer su svi odreda kreativni idioti ( e, nemojte me tu uzet zdravo za gotovo jer se ne sjecam tocno... pitat cu sestru pa cu nadopunit...)
ja svo vrijeme imam jednu teoriju u glavi (samo to - teoriju...) koju nemogu niti dokazati niti opovrgnuti.. a ta je da nas edukacijom i konstantnim primoranjem da ucimo besmislice zapravo zadrzavaju (vremenski) kako nebismo stigli razmisljati o necemu drugom... (poslje sam naisao na ljude koji su imali slicna razmisljanja...)... - ali nazalost tako razmisljam samo za vrijeme ispita kada mi "to sve ide na zivce"... dok se sad par godina kasnije kudim jer nisam vise ucio neke stvari koje su mi se tada cinile glupe (pih kemija, pih biologija... to su gluposti kad volim matematiku i fiziku i programiranje..."sto ce to meni" nacin razmisljanja).
kako god okrenes - nemora znacit da edukacija pospjesuje direktno sposobnost inteligencije.. ali je cinjenica da ovo istrazivanje postoji i ako nista drugo - pokazuje da su inteligentniji ljudi obrazovaniji. (dakle nemora znacit da je inteligencija posljedica edukacije, ali u vecini slucajeva znaci da je edukacija posljedica inteligencije...)...
daleko od toga da ces i na najboljem fakultetu naci upornih idiota...
kako god okrenemo, mislim da bih ja za svoju djecu ipak radije da briljiraju u skoli... jos bolje ako sve dovode u pitanje i ne uzimaju cinjenice zdrave za gotove, ali ako stvari ostanu kakve su danas, nikako nebih volio da su u skoli samo prosjecni ili nedo bog losi (makar ako se i to dogodi, to nece znacit da ih manje volim, bar se nadam i cvrsto vjerujem tako sada)... Cisto radi ovog sto smo vec zakljucili (tj. psiholozi su zakljucili , a ja prihvatio) - da su
u tim krugovima inteligentniji ljudi... a buduci da zelim da mi se dijete krece u tim krugovima izbor je ocigledan.
winnetou je napisao/la:
Što se cijepljenja tiče, tu je puno zabluda. Imaš na
www.roda.hr na forumu više rasprava o cijepljenjui korisnih linkova pa se možeš informirati. Iz bliže okoline znam nekoliko slučajeva ozbiljnih komplikacija zbog cijepljenja kao što je meningitis, teški oblik epilepsije i astma pa se isplati dobro razmisliti i informirati se čemu izlažemo svoju djecu i koje su alternative.
hvala hvala hvala!!! ovo nisam znao i morati cu provjerit!
inace ontopic, sjetio sam se necega sto nisam spomenuo u svom uvodnom postu... moram priznat da oko jako puno stvari jos nisam odlucio kako odgajati dijete (ali imam tek navrsenu 21 godinu tako da nadam se da imam jos vremena), ali ono sto je sigurno je da sam definitivno odlucio pristup debatiranja. Nemogu nabrojati koliko puta se moj otac (dok sam bio malo vece dijete nego sad, ma zapravo jos uvijek to radi...) - zaderao na mene: "ZATO". Sjecam se svojih misli tada... uvijek bih mislio :"ti si gluplji od mene, trebao bi kao biti zreliji i stariji , a bojis se upustiti u raspravu samnom... TO DOKAZUJE DA SAM JA U PRAVU.. TI NISI.. TI SI GLUP...."... itd. uglavnom, povukao bih se u sobu i kako to vec ide, plakao, bio u kazni itd... Ja se nadam da nikad svojoj djeci necu rec "zato", uvijek cu probati raspravljati sa njima kao sa najjacim i najravnopravnijim protivnikom (u debatnom smislu "protivnikkom".)...
i makar jos nisam 100% siguran.. ali mislim da je metoda ucenja operantnim uvjetovanjem (a nikako agresijom) pravi izbor... dakle kada dijete strga mikser (
) - mislim da nije nikako dobro derati se na njega tipa "zlocesti zlocesti, glupi majmune" bla bla (kao sto su to meni ofc radili
) ... nego mu treba objasniti... "gle sine(/kceri) ovo sto si ti napravio nije dobro zato sto sada vise nemozemo koristiti taj mikser za miksanje..." ... ali da bi izbjegli ono sto se dogadjalo americkim psiholozima koji su tako razmazivali djecu i ova postali narkomani i ludjaci, dolazi taj dio "operantno ucenje"... odnosno sistem nagrade i kazne... dakle prica nastavlja sa "... mi te i dalje volimo i to uvijek moras znat, ali ovo sto si napravio nije dobro i zato 3 dana nesmijes jesti cokoladu...". U tom slucaju dijete razumije sto je pogrijesilo, razumije da je pogrijesilo i osjeca posljedicu svoje pogrijeske.. ali se pritom ne osjeca zlocesti ili nevoljeno.