Poštovani forumaši, Evo mene nakon dva dana prevođenja rezolucije Europskog viječa 2361 koja najkrače rečeno govori da cjepivo nije obavezno. U Europskom Viječu su i države članice EUnije i europske države koje to nisu. Zajedno broje 820 milijuna stanovnika. Nisam ga mogao nigdje nači na Internetu, pa sam ga sam preveo. Prijevod nije bog zna kakav jer se već dugo ne bavim prevođenjem, ali je bolji nego strojni prijevod preko googla i yandex prevoditelja. S time što u Yandex barem možeš staviti više teksta.
POST 1Cjepiva protiv COVID19: moralna, pravna i praktična razmatranja
Rezolucija 2361 (27. 1. 2021)
Izvor: https://pace.coe.int/en/files/29004/htmlAutor(i)
Parlamentarna Skupština (Assembly)
Izvor
Rasprava Skupštine 27. siječnja 2021. (5. Zasjedanje)
Vidi Doc. 15212, Izvještaj Komiteta za Društvena Pitanja Zdravstvo i Održiv Razvoj, izvjestiteljica: gđa Jennifer de Temmerman) Tekst usvojen od skupštine 27. siječnja 2021. (5. Zasjedanje).1. Pandemija COVID19 infektivne bolesti uzrkovane novim Coronavirusom SARS CoV2, donijela je mnoštvo patnje u 2020. Do prosinca 2020. diljem svijeta zabilježeno je više od 60 milijuna slučajeva a izgubljeno je više od 1,5 milijuna života. Teret bolesti same pandemije kao i javnozdravstvene mjere potrebne za borbu protiv nje, devastirale su globalnu ekonomiju ostavljajuči već postojeće gole linije (fault lines) i nejednakosti (uključujući pristup zdravstvenoj zaštiti) i uzrokujući nezaposlenost, ekonomski pad i siromaštvo.
2. Ubrzana primjena sigurnih i učinkovitih cjepiva diljem svijeta protiv COVID19 biti će nužna kako bismo usporili pandemiju, zaštitili zdravstvene sustave, sačuvali živote i pomogli očuvanju globalnih ekonomija. Iako su ne-farmakološke intervencije poput fizičke udaljenosti, korištenje maski za lice, često pranje ruku, kao i zatvaranja i zaključavanja usporili širenje virusa, čestoća infekcije se sada podiže kroz većinu globusa. Mnoge države Vijeća Europe doživljavaju drugi val koji je gori od prvog, dok njihovo stanovništvo povečano doživljava "umor od pandemije" i osjećaju se demotiviranima oko slijeđenja preporučenog načina ponašanja kako bi zaštitili sebe i drd virusa.
3. Međutim, Čak i brzo impletirana, sigurna i učinkovita cjepiva nisu trenutna panacea. U skladu sa prazničnom sezonom potkraj 2020. i početkom 2021. sa svoim tradicionalim okupljanjem unutar zatvorenim prostora čestoća infekcije će vjerojatno biti veoma visoka u većini država članica. Nadalje, međusobna povezanost je upravo znanstveno ustanovljena od francuskih doktora između temperatura u prostorijama i postotka učestalosti bolesti na hospitalizacije i smrti. Nije izgledno da će ove zime cjepiva biti dovoljna da značajno smanje učestalost infekcija - posebno kada se računa da trenutni zahtjevi daleko premašuju ponudu. Stoga, najranije do sredine ili kasne 2021. neće biti moguće obnoviti privid "normalnog života", čak i u najboljim slučajevima.
4. Da bi cjepiva bila učinkovita njihova uspješna primjena i dovoljan unos biti će ključni. Međutim, brzina pri kojoj se cjepiva razvijaju mogu uzrokovati osjećaj nepouzdanja protiv kojeg se teško boriti. Također je porebna pravična (equitable) primjena COVID19 cjepiva kako bi se osigurala njiha učinkovitost. Ako se nebi dovoljno široko distribuirala u teško pogođenim područjima država, cjepvia postaju neučinkovita u smanjenju pandemijske plime. Štoviše, virus ne zna za granice i stoga je u interesu svake države da surađuje u osiguranju gloalne pravičnosti u pristupu COVID19 cjepivima. Osiguravanje cjepiva samo za svoju državu i oklijevanje pri cijepljenju imaju mogućnost podrivanja tako dalekosežnih iznenađujuće brzih i uspješnih napora COVI19 cjepiva dopuštajući virusu SARS CoV2 da mutira i otupi najučinkovitiji svjetski instrument protiv pandemije.
5. Shodno tome, međunarodna suradnja je sada potrebnija više neog ikada kako bi se ubrzao razvoj, proizvodnja te fer i pravična raspodjela COVID19 cjepiva. Covax olakšica (facility) je vodeća inicijata za globalnu raspodjelu cjepiva i dostupnost. Suvođen Svjetskom Zdravstvenom Organizacijom, Savez za Cjepiva (Gavi) i Koalicijom za inovacije u pripremljenosti na epidemije (CEPI) COVAX koristi fondove država potpisnica kako bi podržao razvoj i proizvodnju širokog opsega COVID19 cjepiva i pregovarao njihovu cijenu. Valjano upravljanje cjepivima i logistikom dobavnih lanaca koja zahtijeva međunarodnu suradnju i pripremanje Država članica, također će biti potrebno kako bi se cjepiva donijela na siguran i pravedan način. S tim u vezi, Parlamentarna Skupština podvlači pažnju na smjernice za države, koje je razvila Svjetska Zdravstvena Organizacija pri programu pripremljenost, primjena i donošenje odluka na razini država.
6. Države članice moraju već sada pripremiti njihove imunizacijske strategije kako bi alocirale doze na moralan i pravedan način, uključujuči odlučivanje koje će populacijske grupe imati prednost u početnim fazama kada je snabdjevanje slabo, i kako proširiti cijepljenje s poboljšanjem dostupnosti jednog ili više COVID19 cjepiva. Bioetičari i eknomisti naširoko se slažu da se mora dati prednost osobama starijim od 65 godina, onima ispod 65 godina koji u podlozi imaju zdravstvene okolnosti koje ih stavljaju u povečani rizik od jakog oboljenja i smrti, zdravstvenim djelatnicima, posebno onim koji blisko rade sa osobama koje su u rizičnim skupinama te ljudima koji rade u ključnoj infrastrukturi. Djeca, trudnice i dojilje za koje cjepiva nisu autorizirana, ne smiju biti zaboravljena.
7. Znanstvenici su obavili važan posao u rekordnom vremenu. Sada je na vladama da djeluju. Skupština podržava vizijgeneralnog sekretretara Ujedinjenih Naroda da COVD19 cjepiva moraju biti opće javno dobro. Imunizacija mora biti dostupna svugdje i svakome. Skupština stoga traži Države Članice i Europsku Uniju da:
7.1 u skladu s razvojem COVID19 cjepiva:
7.1.1 osigura visoko kvalitetna ispitivanja koja su valjana i vođena moralnim načelima u skladu s mjerodavnim odredbama Konvencije za Zaštitu Ljudskih Prava i Digniteta Ljudskog Bića u skladu sa Primjenom Biologije i Medicine: Konvencije o Ljudskim Pravima i Biomedicini (ETS No. 164, Oviedo Konvencija) i njenog Dodatnog Protokola u vezi s Biomedicinskim Istraživanjima (CETS No. 195), koja naglašeno uključuje djecu, trudnice i dojilje:
7.1.2 Osigurati neovisnost i zaštitu od političkih pritisaka regulatornih tijela odgovornih za procjenu i autorizaciju cjepiva protiv COVID19;
7.1.3 Osigurati održavanje mjerodavnog minimuma standarda sigurnosti, učinkovitosti i kvalitete cjepiva;
7.1.4 Implementirati efikasne sisteme za promatranje cjepiva i njihove sigurnosti kako se ona budu pokazivala u općoj populaciji imajući u vidu promatranje dugoročnih efekata;
7.1.5 Uspostaviti neovisne programe nadoknade za cjepiva, kako bi se osigurala nadoknada za nastalu štetu i povredu koja rezultira cijepljenjem;
7.1.6 Posvetite posebnu pažnju mogućoj povlaštenoj trgovini od strane farmaceutskih direktora ili farmaceutskih kompanija nepropisno se bogateći na javni trošak, primjenjujući preporuke sadržane u Rezoluciji 2071 (2015) "Javno zdravlje i interes farmaceutskih kompanija, kako jamčiti prvenstvo javnozdravstvenog interesa";
7.1.7 Nadvladavanje prepreka i ograničenja u obliku patenata i prava na intelektualno vlasništvo kako bi se osigurala široka proizvodnja i raspodjela cjepiva u svim državama i svim građanima;
7.2 U vezi s dodjeljivanjem COVID19 cjepiva:
7.2.1 Osigurati poštovanje načela pravednog pristupa zdravstvenoj skrbi kao što je nametnuto u Članku 3 Sporazuma iz Ovieda, u nacionalnom planu dodjeljivanja cjepiva, jamčeći da su COVID19 cjepiva dostupna stanovništvu bez obzira na rod, rasu, religiju, pravni ili socio-ekonomski status, platežnu sposobnost, mjesto življenja i druge činioce koji često doprinose nejednakostima unutar stanovništva;
7.2.2 Razviti strategije za ravnopravnu distribuciju COVID19 cjepiva unutar Država Članica uzimajuči u obzir da će opskrba na početku biti niska, i plan kako proširiti programe cijepljenja kako se opskrba povećava; slijeđenje savjeta neovisnih nacionalnih, europskih i međunarodnih bioetičkih povjerenstava i institucija, kao i Svjetske Zdravstvene Organizacije u razvoju tih strategija;
7.2.3 Osigurati da su osobe iz istih prioritetnih skupina jednako tretirane, posvečujuči posebnu pažnju najranjivijim skupinama kao što su starije osobe, osobe koje u podlozi imaju zdravstvene okolnosti i zdravstvenim djelatnicima posebno onima koji blisko rade sa osobama koje pripadaju rizičnim skupinama, jednako kao i ljudima koji rade u kritičnoj infrastrukturi i javnim uslugama, posebno u socijalnoj skrbi, javnom prometu, provođenju zakona i školstvu, kao i onima koji rade u maloprodajnom sektoru;
7.2.4 Promicati pravednost u dostupnosti COVID19 cjepiva među državama podržavanjem međunarodnih napora kao što su Pristup COVID19 Alatima (ACT) (ACT = Akcelerator) i njihovim COVAX lokacijama;
7.2.5 Suzdržavanje od nagomilavanja COVID19 cjepiva jer to potkopava sposobnost drugih država da proslijeđuju cjepiva svojim građanima, te osigurati da nagomilavanje cjepiva ne razultira eskalacijom cijena cjepiva za one koji ih ne mogu skladištiti;
Provedba propisivanja (auditing) i predana marljivost kako bi se osigurala brza upotreba cjepiva pri minimalnoj cijeni, a ne utemeljenoj na potrebi, a ne na tržišnoj snazi;